lørdag 2. april 2011

Brudebukett 2.

Hei, blomsterglade mennesker! Hvem er det jeg prøver å lure, holder vel med "Hei".

Når vi pleier å ha vikar pleier vi å ha en som heter Denise, og denne uken hadde vi henne, og hun er seriøst den beste vikaren man kunne hatt! Vi skulle lage brudebukett denne uken også, vi hadde ikke så mye friske varer å velge i så vi i klassen prøvde å få brukt mest mulig så vi kunne få tømt kjøla . Nå til uken skal vi ha tentamen, mandag, onsdag og fredag, noe som vil si vi får nye varer, såklart. Skulle nok ikke forundre meg at oppgaven går ut på brudebinderi, ettersom det er dette vi har jobbet med i det siste.

Jeg tror nok det blir ganske spennende, tenker jeg da skal bruke søndagen på å lese litt i blomsterbøkene å repetere litt teknikk og slikt om brudebinderi for å få det ordentlig inn. Under tentamen får vi nemlig ikke spørre om tips/hjelp så mye vi vil, tror det bare var noe sånn en halvtime eller noe sånt vi kan få hjelp. Så får håpe dette går bra, men her er hvertfall resultatet av brudebuketten. Jeg synes den ble kjempefin, men med friske varer hadde man sett en mye større forskjell på kvaliteten.




Valgte å lage en mansjett til denne buketten istedet for å bruke grønt å dekke til, ettersom denne skal passe til en vår-brud med lyse farger og det grønne som er i ornithogalumen.
Så buketten består av blomstene, ornithogalum arabicum og roser.

Celine Marielle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar